Erasmus My life

Jak otworzyć bezpłatne portugalskie konto bankowe w Portugalii, Lizbonie?

14:41Ann...♥

 Jeśli zastanawiam się w jaki sposób otworzyć konto w Portugalii, to jest ten post! 



Pamiętam kiedy sama musiałam założyć konto w Portugalskim banku ponieważ mój przyszły pracodawca u którego zaczynałam praktyki z programu Erasmus+ wymagał tego ode mnie. Szukałam bardzo dużo informacji, co i jak? Gdzie? Proces ten mam już za sobą, więc teraz w celu ułatwienia tobie popełnienia moich błędów ( a takie też się zdarzyły) poniżej zobaczysz listę krok po kroku co należy zrobić by otworzyć portugalskie konto bankowe. 

Istnieje kilka Portugalskich banków: Gaixa Geral de Depósitos, Novo Banco, Millenium, Banco BPI i ActivoBank. W moim wypadku szukałam i tutaj to słowo jest kluczowe bezpłatnego konta i takie też udało mi się znaleźć w ActivoBank. 

Activo Bank

Do otworzenia konta w tym banku potrzeba: 

  • numer NIF.(czyli coś takiego jak nasz polski pesel)
  • dowód osobisty lub paszport.
  • dowód zameldowania – rachunek za prąd, umowa o najem lub kontrakt z widocznymi danymi 
  • potwierdzenie zatrudnienia lub samozatrudnienia

Utrzymanie konta 

Jest ono darmowe w przypadku Activo Bank oraz należy posiadać minimalnie 1 cent na koncie, żeby bank go nam nie zamknął.

Założenie konta

Należy przyjść do banku z wszystkimi dokumentami, a następnie osoba zajmie się już dalszymi rzeczami, będziemy musieli podpisać umowę oraz pierwszy raz zalogować się w bankomacie do naszego nowego konta i ustalić nasze hasło. Wszystko odbywa się z pomocą osoby, która pomaga zakładać nam konto. 

Płatność w sklepie 

Po utworzeniu konta, dostajemy kartę, którą możemy się posługiwać w sklepach oraz mamy tez dostęp online i wykonywania płatności.

 

 

You Might Also Like

0 komentarze

Dziękuję za każdy komentarz ;)

i zapraszam ponownie ;)

Obserwatorzy


Formularz kontaktowy